Powered By Blogger

lördag 24 mars 2012

Vilken dag

Hade ställt klockan på väckning eftersom jag hade siktat in mig på tidiga bussturen till Vasa. Vaknade ca 15 min före alarmet, så jag tänkte att det var lika bra att stiga upp då, inte dumt att ha lite extra tid.
Konstaterade att det var en riktig typisk stadsdag för mig, den är endera jävligt kall, hård blåst, snö eller regn vräker ner...i dag var det både regn och snö.
Letade efter ett paraply innan jag skulle fara, men väl ute på bron fick jag inte upp det hur jag än tryckte, vred och knyckte. Sprang fort in och letade efter ett annat paraply som fungerade och skyndade iväg till bussen.
Men tyvärr, det var nog de minuterna jag krånglade med paraplyerna som fick mig att missa bussen.
Just när jag steg med min fot på busstationens plan såg jag att bussen sakta började rulla iväg. Det var bara att vända om och gå hem för att invänta nästa tur, 3,5 timme senare.
Hade en mysig lördagsförmiddag med sockstickning och "Ring så spelar vi". Lunch hann jag också med, för både mig och kattorna.
Den här gången tänkte jag hinna i tid, så jag tog cykeln, och behövde inget paraply, vilken tur.
Jag hann...och uträttade bara det nödvändigaste innan jag styrde stegen till trean med sambo. Hade lovat komma och se hur de fått till lägenheten. Senast jag var dit så hade de just flyttat in så allt var inte klart.
Sambon stod vid spisen och kockade, sedan blev jag bjuden på mat, en kryddstark men god sådan.
Ettan dök upp, och efter en stund så kom även fyran med sambo och båda barnen.
Det blev liksom en oplanerad familjeträff...kul.
Jag satt bara och tittade på klockan, min buss skulle gå 17.20, ville inte missa en buss till samma dag. På lördagarna är det sista bussen som går, missar man den så får man stanna i Vasa till nattbussen 2.20, och det hade jag inte orkat.
En sak som jag förundrades över i stan var att alla människor var så vårklädda, jag hade min vinterjacka och hade inte alls för varmt, men de andra såg ut att huttra. Man ska svettas in våren/sommaren...juh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar